0 (551) 010 22 05 <> 0 (553) 052 66 48

info@dentistaadsp.com

Dental İmplant (Vidalı Diş) Nedir?

ÖNEMLİ BİLGİ: Kliniğimizde uygulanan tüm implantlar Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Uzmanı Uzm.Dr.Dt. Emre TURAN tarafından uygulanmaktadır.

Diş İmplantı nedir ?

İmplant çeşitli biyolojik uyumlu materyallerden yapılmış suni diş kökleridir.

Sorunun tam cevabı ve açıklaması olarak, hastanın fiziki yapısına uyumlu yapıdaki maddelerden  ( Genellikle Titanyumdan ) üretilmiş ve çene kemiğine cerrahi operasyonla yerleştirilen diş kökününe  İmplant denir.  Ve üzerine yerleştirilen yapay dişe, implant üstü dişprotezi denilir.

İmplantlar hemen diş çekiminin sonrasında uygulanabildiği gibi, çok eskiden çekilmiş diş boşluklarına da uygulanabilir.

İmplant fiyatları, ödeme kolaylıkları ve merak ettiğiniz tüm konularda 0212 417 18 48 veya 0 553 052 66 48 numaralı telefonlarımızdan arayabilir ya da bize yazın bölümünden bizlere ulaşabilirsiniz.

Diş implantının özellikleri ;

Kaybedilen dişlerin tedavi yöntemleri içinde en tercih edilen ve başarılı olan tedavilerden biri olarak kabul edilen ve  hastalarımıza tavsiye ettiğimiz bir diş tedavi çeşididir. Fonksiyon bozukluğu , düzeltilemeyen görüntü bozukluğu ve diş kayıplarında;

• Yeme içme görevlerini yerine getirememesi
  • Sesin bozulmasını engellemesi
  • Görünüşünün şık ve estetik olması
  • Uzun ömürlü ve genellikle sorunsuz olması
  • Memnuniyet oranın yüksek olması
  • Doğal dişin görevlerini yerine getirebilmesi
  • Kişinin yüz görünümde değişikliğe sebep olmaması

gibi çeşitli nedenler de bu yöntem daha iyidir ve daha kalıcı bir çözüm olarak kabul edilir. Dışarıdan diş belli olmaz  normal dişle aynı gözükür.

Diş tedavi yöntemleri içinde en sağlıklısı ve tercih edilmesi önerilen diş implantı tedavisinde başarısızlık oranı neredeyse yok denilecek kadar azdır ve bu oran % 2 civarında seyretmektedir.

İmplant Diş Tedavisi

Dental implantın ağızda eksik olan dişlerin fonksiyon ve estetiğini tekrar sağlamak amacı ile çene kemiğine yerleştirildiğini söyleyen Ağız Diş ve Çene Cerrahisi Uzmanı doktorumuz, ister tek diş ister çoklu diş eksikliklerinde, genel sağlık durumu iyi olan, kemik gelişimini tamamlamış herkese  Diş implantı Tedavisi  yapılabileceğini ifade etti.

Bir implantın ağızda uzun süre kalabilmesi için çevresinde yeterli kemik hacmi olmalıdır.  Yeterli kemik hacmi olmayan hastalarda değişik boy ve çaplarda üretilen dental implantlar kullanılmakta ve çeşitli ileri cerrahi teknikler kullanılarak, kemik tozu vb. destekleyici materyallerinden faydalanılarak implant uygulanılabilir hale getirilmektedir.

Operasyonu muayenehane ortamında lokal anestezi altında uygulanmaktadır. Tamamen ağrısız bir işlemdir. Hasta operasyon sonrası hekimin tavsiyelerine uyduğu takdirde çok fazla bir sıkıntı yaşamadan normal günlük hayatına devam edebilmektedir.

Yerleştirilen implantın kemiğe tam kaynaması  üst çenede 3-6 ay alt çenede 2-4 ay arası sürmektedir. Hastanın daimi protezi bu süre bittikten sonra uygulanabilir. Hasta sıklıkla bir iki hafta sonra geçici bir protez kullanabilir.

Tedavi sonrası ağız temizliği ve bakımı implantın ömrünü etkileyen en önemli faktörlerdendir. Operasyon yapılan çevrenin ve protezin temizliği günlük olarak titizlikle yapılmalıdır.

İmplant takılırken ağrı olur mu ?

İmplantlar genellikle lokal anestezi altında yapılır ve işlem sırasında kişi herhangi bir ağrı hissetmez. Ancak takıldıktan sonraki günlerde  ağrılar yaşamak oldukça yaygındır, ancak bu ağrı diş hekiminiz reçete düzenli ağrı kesici  anti-enflamatuar ile kontrol edilebilir.

İmplant Tedavisi Kimlere Uygulanabilir ?

Diş İmplantının başarı olabilmesi için en temel unsur sağlıklı çene kemiği ve diş etidir.

• Çene kemiğinin implant vidasını kabul edecek boyutta ( genişlikte ve yükseklikte ) olması gerekmektedir.
  • Kemik kalitesi düşük ve diş eti problemi olanların tedavi yaptırması için öncelikle diğer sağlık sorunlarını çözüme kavuşturmaları gerekmektedir.
  • Genel Sağlık sorunu olmayan ( Cerrahi müdehaleye fiziki yeterliliği olan ). Kemik erimesi bulunmayan ve kemik yaşı oturmuş ve diş eti problemi olmayan herkese kolaylıkla cerrahi olarak eksik olan dişinin yerine implant diş yapılabilmektedir.

Kemik erimesi durumunda öncelikle bu yönde tıbbi çözüme kavuşularak  tedavi süreçlerine geçilmektedir. Bahsi geçen uygun sağlık şartları taşımayanlara  işlem yapılamaz.

İmplant Ömrü ne kadardır ?

İmplantın ömrü eğer gerçek ve kaliteli malzeme ile üretildiyse sağlık sorunları olmadığı taktirde sınırsızdır . Aşağıda yer alan sağlık sorunları durumunda diş kaybı yaşanabilir.

Bunlar;

• Ağız içindeki bakterilerin üremesi sonucu dişi kaybetme
  • İltihap ve mikrop kapma nedeniyle dişi kaybetme
  • Diş implantını kemiğin reddetmesi
  • Merkezi Sinir Sistemi kaynaklı sorunlar

Bahsi geçtiği gibi sürecin implant ömrü üretim malzemesinin kalitesine göre değişmektedir. Diş ömrü en yüksek olan metal titanyumdur. Genellikle ömür boyunca sorunsuzca kullanıldığı gözlemlenmiştir.

İmplant diş çürür mü ?

” İmplant vidalı diş ” dir. Malzemesi titanyumdur ve diş protezide porselen olduğu için dişte çürüme olmamaktadır. Kalitesiz malzeme kullanımında deformasyonlar görülmesine rağmen genel olarak şikayet oranı çok düşüktür. Kemik erimesi sağlık sorunlarından dolayı problemler gözlenebilmektedir.

Tedavi kaç yaşında yapılır ?

Diş İmplantı için belirli bir yaş sınırı yoktur. Dikkat edilmesi gereken hastanın kemik gelişimi tamamlamış olması ve cerrahi süreçlerde genel sağlık durumunda problem olmamasıdır.

İmplantın Sağlığa Olumsuz Etkileri

İmplant  kök çene kemiğine  ilk takıldığı zaman alışma evresinde doğal olarak ağrı  yapabilir. Onun dışında bir yan etkisi yoktur. Metal olarak titanyum kullanılması gereklidir.  Ama bazı durumlarda sahte olarak farklı madenlerden üretilenler ve merdivenaltı klinklerde takılanda yan etkileri olarak metal alerjisi olan hastalara alerji yapan metalden yapılmış kökten kaynaklanır. Bu yüzden hastane ortamında ve uzman doktorlar eşliğinde yapılması gereken bir operasyondur.  Bahsi geçen durumların dışında zararlı değildir aksine çok sağlıklı ve faydalıdır.

Montajı sırasında siyanür kullanılmadığı takdirde ( Hastanelerde kullanılmaz merdiven altı kliniklerde kullanıldığı rapor edilmiştir. ) implant metali kendi kendine kanser yapmaz çünkü sadece sağlık bakanlığının onayladığı metaller kullanılmaktadır.  Tedavi sonucu hastaların yorumları ise çoğu hastalar tarafından olumlu ve tavsiye niteliğindedir.

İmplant Diş koku yapar mı ?

Sigara içmenin implant dişin üzerinde dolaylı olarak olumsuz etkileri vardır sigara içmek genel ağız kokusuna sebep olabilir.  Normal şartlarda hastanın doğal dişinin çürük olmadığı ve diş bakımı temizliğine dikkat ettiği sürece dişten dolayı koku olduğu gözlenmemiştir. Yani doğal süreçlerde hijyen kurallarına uyulduğunda ağız kokusu yapmamaktadır.

Diş implantı Riskleri nelerdir ?

İmplant diş riskleri olmayan bir tedavi yöntemidir.

İmplant diş sorunları  dişin metali kabul etmemesi metale alerji tepkileri, kemik erimesi sonucu uygun şartların olmamasıdır.

İmplant Diş Teknikleri Nedir ve Nasıl Yapılır  ?

• Lazer ve cerrahi diş implantı olarak iki şekilde yapılmaktadır. Lazerle  yapılması çok pahalı bir yöntem olduğundan, iyileşme süresindeki sıkıntılardan ve sık gözüken yan etkilerinden dolayı tercih edilen bir yöntem değildir doktorların genellikle cerrahi yöntemi tercih edilmektedir.
  • Cerrahi yöntemle yapılan operasyonlarda vidalı diş çene kemiğine entegre edilmektedir.

Diş implantları, çoğunlukla  titanyum metaliyle yapılmaktadır. Bu metal türü kemik yapısı ile muhteşem bir uyum sağlayarak zamanla bütünleşmektedir.  Kemik ile titanyumun bütünleşme sürecine ” osseointegrasyon ” adı verilir. Kemikde dış cerrahi müdehale ile yuvası yapılır ve buraya titanyum vida yerleştirilir daha sonra üzerine protez diş geçirilerek doğala yakın bir implant elde edilmiş olunur.

• Kron protez,
  • Köprü protez,
  • Hareketli diş protezi,

Şeklinde 3’e ayrılır. Yerleştirilen protezle tedavi süreci tamamlanır.

İmplant diş yaptırırken dikkat etmemiz gerekenler nelerdir ?

İmplant diş yaptıracaksınız, Bu konuda size yararlı olabilecek en iyi şey doğru tercihi yapmadan önce doktorunuza danışmanızdır. Çünkü doğru malzeme ile sorunsuz bir tedavi yaptırmak sağlığınız açısından çok önemlidir.

Tedavinin başarısında kullanılan implant markası kadar aşağıdaki dört hususda önemlidir.

1. Dişhekiminin cerrahi beceri ve tecrübesi
  2. İmplantın üzerine yapılacak olan protez ve oklüzyon (dişlerin birbiri ile olan ilişkisi)
  3. Hastanın kemik kalitesi
  4. Tedavi sonrası ağız hijenine verilen önemdir.

Tüm şartlar oluştuğunda geriye doğru tercih için protez dişin yapılacağı ve implantın kökünü oluşturan ürünü seçmeye gelecektir.

implant diş çekildikten sonrası…

İmplant diş tedavisi genellikle  iki üç ay kadar sürmektedir. Dişin iyileşme , yeniden faal ve fonksiyonel olarak kullanabilme süresi normal hastalarda cerrahi operasyonundan sonra ortalama  2 , 3 ay sürmektedir. Bu süreç zarfında titanyum veya diğer metallerden olan implant çene kemiğine adepte olarak tutunur ve protezi taşıyabilecek gücü kazanır.

İpucu : Doktorunuza danışın, Online randevu formlarından birine sorunuzu ve bir iletişim numarası bıraktığınız andan itibaren yetkili kişiler arayarak implant fiyatları hakkında sizlere bilgi verecektir.

Diş implantları hakkında diğer bilgiler:

İmplant Yaptırmadan Önce Bilmeniz Gerekenler

İmplant diş tedavisinde risk var mıdır?

İmplant sonrası ağız bakımı